نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات از سازمان امور مالیاتی

نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات از سازمان امور مالیاتی

نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات از سازمان امور مالیاتی

نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات از سازمان امور مالیاتی

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و با توجه به فراخون های اعلام شده ، سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ ، از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ملزم به رعایت مقررات قانون مذکور خواهد بود و بایستی صورت حساب های فروش خود را به صورت الکترونیکی صادر نمایند . در همین راستا مودیان مشمول موظف به درج شناسه کالا/ خدمت در صورتحساب­ های الکترونیکی هستند . لذا سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به این الزام اطلاعیه ای به شرح زیر صادر نموده است :

جهت صدور صورت حساب های الکترونیکی ضرورت دارد شناسه کالا یا خدمت که عددی ۱۳ رقمی  می باشد، به تفکیک هر ردیف صورتحساب مربوط به  هر کالا یا خدمت درج گردد . لازم به توضیح است که شناسه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود و راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی Intamedia.ir، بخش پایانه­ های فروشگاهی و سامانه مودیان بارگذاری شده است.

کلیه مودیان می­ توانند جهت دریافت لیست شناسه کالا و خدمات موجود، به نشانی stuffid.tax.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به دریافت فهرست مذکور حسب نیازمندی های خود اقدام نمایند. وضعیت شمولیت ارزش افزوده و ضرایب مالیاتی مرتبط در نشانی فوق برای هر کالا و خدمت درج گردیده است.

بر اساس ساختار شناسه کالا و خدمات هر گروه کالایی یا خدمات، دارای یک شناسه عمومی و ذیل آن شناسه های اختصاصی می باشد. در حال حاضر مودیان می ­توانند در صورت عدم وجود شناسه اختصاصی کالا/خدمت، از شناسه عمومی کالا/خدمت استفاده نمایند.

قواعد مربوط به شناسه کالا/ خدمت در سند دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی به نشانی Intamedia.ir، بخش پایانه­ های فروشگاهی و سامانه مودیان، بخش آیین نامه ها دستورالعمل ها و نرم افزارهای مرتبط، در دسترس می باشد.

مشتریان محترم شرکت دوران رایانه ، با نرم افزارهای دوران سیستم طراحی شده توسط این شرکت  تنها با یک کلیک به سامانه مودیان مالیاتی وصل میشوند

کارشناسان ما ۲۴ ساعته در خدمت شرکتها و اصناف محترم هستند

برای اخذ مشاوره با ما در ارتباط باشید .

%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%87 %DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7 دوران سیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *