مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی

مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی ، مشاوره و ارائه برنامه کامل مطالعاتی با استفاده از نرم افزار هوشمند محاسباتی  برای استفاده  دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی ، داوطلبان کنکور سراسری ، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و داوطلبان آزمونهای استخدامی 

برنامه نویسان شرکت دوران رایانه با کمک مشاوران تحصیلی مطرح کشوری اقدام به طراحی نرم افزار هوشنمد برنامه ریز مطالعاتی کرده اند که بر اساس اینکه هر متقاضی برنامه ریزی تحصیلی

  • در هر ماه از سال چند روز میخواهد مطالعه کند
  • تعداد کتاب با ذکر تعداد صفحه
  • تعیین اولویت هر کتاب بر اساس ضریب تاثیر آن در آزمون
  • تعیین  ضریب سختی یا آسانی هر کتاب نسبت به نظر  شخص داوطلب
  • تعیین مرور دروس گذشته از چند جلسه یکبار
  • تعیین تعداد ساعت مطالعه برای هر روز

هرداوطلب  بعد از مشاوره و دادن اطلاعات در خواستی طبق فرمهای ارائه شده به مشاور تحصیلی و مطالعاتی شرکت دوران رایانه برنامه کامیپوتری خود را بصورا چاپی یا فایل PDF دریافت می کند .

 

مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی

 

داوطلبان محترم بر اساس برنامه اخذ شده ، بدون اضطراب و استرس موفق به مطالعه کامل و مرور موضوعات تعیین شده  خواهند شد و بطور اطمینان بخشی درصد موفقیتشان  بالا خواهد رفت .

 

مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی

در صورت عقب ماندن از برنامه مطالعاتی ارائه شده به هر دلیلی ، امکان برنامه ریزی مجدد برای موضوعات باقیمانده در عرض چند دقیقه از زمان میسر خواهد بود.

ما به هر فردی  متناسب با خود او برنامه می دهیم . 

مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی ، برنامه ریزی یعنی مدیریت و تقسیم بندی زمان و با استراتژی مطالعه کردن و پیش رفتن . برنامه ریزی و داشتن یک برنامه ریزی خوب برای هر دانش آموزی  یا دانشجو ضروری است تفاوتی ندارد که در چه مقطعی تحصیل می کنید و چه قدر از نظر درک مطلب  در کلاس زرنگ هستید . داشتن برنامه ریزی درسی و مشاوره و همگام با برنامه پیش رفتن می تواند روی موفقیت شما تاثیر بیشتری بگذارد .

مشاوره و برنامه ریزی نیاز به استراتژی دارد و برای هر فردی برنامه ریزی مخصوص به خود او وجود دارد . برای همین مهم ترین بحث در مطالعه یک دانش آموز به حساب می آید .

برنامه ای که از ما دریافت می کنید ، دقیقا چراغ راه شما خواهد شد تا به  اهداف تعریف شده خودتان برسید .

یکی از فعالیت‌های مشاور آموزش،مهارت‌های تحصیلی است؛ مانند تعیین هدف و ویژگی‌هایی که یک هدف باید داشته باشد، برنامه‌ریزی تحصیلی و پیامدهای آن در موفقیت تحصیلی،ایجاد علاقه و انگیزه برای تحصیل و فنون و روش‌های ایجاد علاقه،روش‌های مطالعه و یادگیری،توجه به زمان و مکان مطالعه،کمک به کاهش اضطراب امتحان و بررسی عوامل اضطراب و راهکارهای مقابله با آن قبل از هر چیز باید هدف خود را از تحصیل و مطالعه مشخص کنید.

به این سؤال پاسخ دهید که چرا به‌ تحصیل ادامه می‌دهید؟چرا مطالعه می‌کنید؟آیا به فراهم آوردن شرایطی بهتر در زندگی‌ و کار خویش نظر دارید؟ آیا می‌خواهید به سطوح عالی علمی برسید؟

آیا مطالعه این کتاب‌ خاص جهت آمادگی برای امتحان است یا جهت تفریح و سرگرمی آن را مطالعه می‌کنید؟ داشتن هدف ار این جهت دارای اهمیت است که در فرد ایجاد علاقه و انگیزه‌ می‌کند. باید توجه کنید هدف‌ نهایی تا چه دست یافتنی و تحقق‌پذیر است؛یعنی بهتر است از خود بپرسید:

«آیا توانایی ذهنی و جسمی و نیز استعداد کافی برای دست‌یابی به هدف خود را دارم؟آیا منابع‌ کافی مانند زمان و سایر امکانات را در اختیار خواهم داشت؟آیا عوامل دیگری هم هستند که مانع رسیدن من به هدف موردنظرم بشوند؟اگر اینگونه است،برای غلبه بر این موانع‌ چه کاری می‌توانم انجام دهم؟(همان،ص ۶۲۱)البته باید توجه داشته باشید واقع‌بینی‌ به این معنا نیست که در مقابل مشکلات خود،تسلیم شوید و هدف نهایی را رها کنید.

رویکرد رایج یا متعارف به برنامه‌ریزی تحصیلی و مطالعاتی آن را تلاش برای تدوین نقشه راه حرکت از وضع موجود  یک فرد  به وضع مطلوب آن فرد  می‌بیند که برنامه برای آن تدوین می‌شود. این سند که توسط تیم مشاور یا بخش برنامه‌ریزی تهیه می‌شود طی اجرا مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح می‌شود.

مشاوره و برنامه ریزی مطالعاتی و تحصیلی