معرفی دوران رایانه

معرفی دوران رایانه :

در سال ۱۳۷۹ متخصصین طراحی نرم افزارهای کاربردی در شرکت دوران رایانه در راستای تبدیل سیستم های سنتی و دستی به نرم افزار، متوحه خلاء پکیج نرم افزاری قدرتمند و جامع در ارتباط با امور حسابداری و پیمانکاری در سطح جامعه شدند .

بعد از تعریف اهداف و استراتژی پروژه، تیمی مجرب از ترکیب مهندسین برنامه نویس ، حسابداران و حسابرسان خبره تشکیل شد و اقدام به بررسی و تحلیل نرم افزارهای موجود شناخته شده در سطح گسترده نمودند و با سیستم

های موجود اقدام به طراحی سیستمی کامل کردند که با دارا بودن محاسن بجا و مفید بقیه سیستم ها سعی شد تا معایب موجود رفع گردد.

اکنون این پکیج نرم افزاری با عنایت و لطف خدا و همکاری صمیمانه متخصصین امر و با تلاش مستمر چندین ساله آنها از امکانات جدید و به روز برخوردار بوده و قابلیت رقابت با سرآمدترین سیستم های موجود در سطح کشور را دارا می باشد.

از مزایای این نرم افزار بومی بودن آن در شمالغرب کشور مخصوصا استان آذربایجان شرقی می باشد که امر خطیر پشتیبانی را تسهیل می نماید .

هم اکنون این سیستم در تعداد کثیری از شرکت های تاسیساتی و ساختمانی ، کارخانجات آجرسفال ماشینی، بتن آماده، شن و ماسه، گچ، تعاونی های مسکن و شرکت های بازرگانی و … ( خصوصی و دولتی ) به کار گرفته شده و

بدون ایراد به سرویس دهی عالی رسیده است .

سیستم فوق دارای بخش های حسابداری ، خزانه داری و امور چک، خرید و فروش و انبار، سهام و مدیریت سرمایه، حقوق و دستمزد ، بایگانی و اتوماسیون اداری، مدیریت عملیات تولید می باشد .

اختصارا به تعدادی از مزایای منحصر به فرد این سیستم اشاره می شود :

  • طراحی شده در محیط ویندوز ( سازگار با تمامی نسخه های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی )
  • تحت مدیریت بانک اطلاعاتی SQL SERVER
  • از مزایای بسیار قوی این سیستم قابلیت کار با آن از طریق اینترنت می باشد که موجب شده تا مدیران محترم شرکت و کارخانه ها و تمامی کسانی که صلاحیت آنها تعریف شده باشد بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی وارد سرور یا همان تک کامپیوتری حسابداری شرکت خود شده و اقدام به کنترا و مشاهده امور در سطح تعریفی نمایند .

از مزایا و محاسن منحصر به فرد دیگر این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در موقع تنظیم و ثبت اسناد حسابداری مستندات و ضمائم آنها از قبیل فاکتور و دستور خرید و دستور پرداخت و رسید و حواله انبار و چک و … از طریق اسکن به سند حسابداری ضمیمه می گردد و این امکان را برای مدیران محترم فراهم می آورد که در موقع مشاهده سندهای حسابداری در کامپیوتر نیاز به حضور فیزیکی در کنار حسابدار یا محل بایگانی اسناد نداشته باشند. این امکان موجب تحقق امر اتوماسیون بدون کاغذ می شود.
  • از مزایای دیگر سیسان فوق تعبیه الگوریتم های بسیار قوی و پیچیده در ارتباط با جلوگیری از برگشت به عقب و دستکاری در اسناد مالی و فاکتورها و چک های ثبتی جهت ایجاد خلل و سندسازی در سیستم های مالی شرکت می باشد بطوریکه تنها کسانی مجاز به تغییرند که تعریف شده باشند .

حال بطور خلاصه به تعدادی از امکانات موجود در سیستم اشاره می شود :

  • محیط کاملا فارسی ، کاربر پسند و ساده
  • سیستم کاملا هوشمند و پویا
  • دارای قابلیت کار از طریق اینترنت جهت دورکاری و مدیریت اطلاعات با حذف زمان و مکان
  • دارای کدهای امنیتی و دیواره دفاعی مستحکم جهت در امان ماندن داده ها از آسیب ویروس و حمله هکرها
  • امکان رفع مشکلات احتمالی به وجود آمده به صورت آنلاین از طریق اینترنت توسط کارشناسان فنی حساب گستر
  • دارای موتور جستجوگر بسیار قوی و دقیق بر اساس ترکیبی از فیلدها یا بخشی از آنها
  • امکان پشتیبان گیری اطلاعات در ساعت های تعریف شده به صورت اتوماتیک
  • ثبت تمامی عملیات انجام شده توسط کاربران در بانک وقایع برای هرگونه بهره برداری های بعدی
  • امکان به روز رسانی سیستم و دریافت آخرین ورژن از طریق اینترنت
  • امکان تعریف کاربران متعدد با محدودیت های کاری و وظایف مشخص
  • امکان تعریف نامحدود واحد مالی و کار بر روی هر کدام از آنها بدون به وجود آمدن تداخل اطلاعاتی (با استفاده از این امکان می توان با یک نسخه از نرم افزار حساب گستر بیش از یک شرکت یا فعالیت های مالی را کنترل نمود )
  • تهیه تمامی گزارشات تحت نرم افزار قدرتمند مایکروسافت اکسل و استفاده از امکانات آن برای تحلیل اطلاعاتی مثل تهیه نمودار ها و …
  • قابلیت اسکن و الصاق اسناد مربوط به کلیه بخش های سیستم از جمله حسابداری
  • امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه به صورت گروهی و انفرادی در بخش های مختلف سیستم از گروهی و انفرادی در بخش های مختلف سیستم از جمله صدور فاکتور فروش با ارسال آخرین صورت مالی به مشتری
  • دارای پنج لایه کد بندی در سیستم حسابداری ( کل ـ معین ـ تفضیلی ـ سطح ۴ و سطج ۵ )
  • امکان ایجاد ارتباط حسابداری با بخش خزانه داری و کنترل امور چک ها
  • امکان ایجاد ارتباط حسابداری با بخش خرید و فروش و انبار جهت کنترل عملیات مربوط به کالا
  • امکان تهیه هر نوع گزارش استاندارد حسابداری و انبار و فروش و …. تحت اکسل
  • امکان تعریف مراکز هزینه در بخش حسابداری

امید است که بتوانیم قدمی مفید هر چند مختصر در پیشبرد اهداف عالیه ایران اسلامی برداشته باشیم …

برای دریافت مشاوره در ارتباط با خدمات ما کلیک کنید.